Agenda
-
-
08.50
Welcome to Gamesforum Vietnam | Chào đón khách mời tới diễn đàn Gamesforum Việt Nam
Chào đón khách mời tới diễn đàn Gamesforum Việt Nam
Vincent Février, CMO, TapNationVincent FévrierCMOTapNationVincent is the Chief Marketing Officer at TapNation. The Paris based Hyper-Casual studio is seeing hyper-growth since its launch in 2019 with more than 900 millions downloads, and hit titles like Thief Puzzle, Monster Squad Rush or Ice Cream. Vincent leads the User Acquisition, Monetization, and Creative team of 30 people. He is responsible for the Ad strategy and operations. He was previously Sr. Publisher Director at MoPub for the French, Israeli and Spanish markets. Before that he led Business Development for InMobi in EMEA. Outside of Gaming and advertising, you can find him somewhere in the world, atop of a mountain!
Christian Calderon, CEO, SuperfineChristian CalderonCEOSuperfineChristian's career began in investment banking, executing 30+ transactions in tech totaling over $3 billion in value. He transitioned to the industry, starting at KIXEYE (acquired by Stillfront), where he worked on midcore based games. As VP of Marketing & Revenue at Dots (acquired by Take-Two), a NYC game studio, he launched Two Dots which hit #1 in over 100 countries. Chris later joined Paris-based Ketchapp (Acquired by Ubisoft) as Chief Revenue Officer, where he worked on global phenomenon 2048 and 100+ other mobile games with 3 billion+ downloads. Chris is now the co-founder and CEO at Superfine, where he’s focused on building web3 growth technology for game publishers.
Jennifer Vu, CEO, GamegeekJennifer VuCEOGamegeekSlava Taraskin, VP of Business Development, LoopMeSlava TaraskinVP of Business DevelopmentLoopMeFelix Braberg, Co-Founder, 2.5 GamersFelix BrabergCo-Founder2.5 GamersFelix is a mobile ad monetization specialist who helps mobile games reach their maximum ad revenue potential. In his 6 years in mobile gaming Felix has worked for DSPs, Ad Networks and Gaming Studios and helped over 35 mobile games earn more than $100 million in ad revenue. https://www.linkedin.com/in/felix-braberg-7a732b51/
09.00
Gamesforum State of the Industry Panel | Hội thảo - Tổng quan về ngành công nghiệp Game Mobile tại Việt Nam
Join our expert Gamesforum panel as they discuss the state of the mobile games industry and the major trends shaping growth and monetization. The most opinionated voices in mobile games - get your questions ready!
Cùng các chuyên gia đầu ngành của chúng tôi thảo luận về tình hình chung của thị trường Game Mobile, xu hướng tăng trưởng và tối ưu hóa danh thu. Cơ hội tiếp xúc những người có sự ảnh hưởng lớn trong ngành Game Mobile - Bạn đã sẵn sàng chưa!!
Anouar Benattia, CEO, Quiet GamesAnouar BenattiaCEOQuiet Games10.00
Creative Revolution – From AI to UGC | Cách mạng sáng tạo - Từ AI đến UGC
In this session, Anouar shares his insights into surfing the AI creative waves with practical tips on the best tools and proven strategies.
Tại đây, Anour sẽ chia sẻ kinh nghiệm thực tế về việc tận dụng công nghệ AI với những mẹo, chiến lược và công cụ tốt nhất đã được kiểm nghiệm.
Elizaveta Savenkova, Head of Business Development, ZiMADElizaveta SavenkovaHead of Business DevelopmentZiMAD10.30
Stand Out and Shine: Elevating Your Mobile Game on App Stores | Nổi bật và độc đáo: Nâng tầm Game Mobile trên App Stores
This presentation will delve into effective strategies that mobile developers can use to ensure their projects stand out in various app stores, such as the App Store, Google Play, and Amazon. Through case studies and insights, we will highlight the tools needed for games to gain visibility and focus on maximizing downloads and retention using these strategies.
Bài thuyết trình này sẽ đi sâu vào các chiến lược hiệu quả mà các nhà phát triển có thể sử dụng để đảm bảo sản phẩm của họ nổi bật nhiều nền tảng ứng dụng như App Store, Google Play và Amazon. Thông qua việc nghiên cứu và tầm nhìn, chúng tôi sẽ làm rõ các công cụ cần thiết để một trò chơi thu hút được sự chú ý và tối đa hóa lượt tải về cũng như làm hài lòng người chơi thông qua các chiến dịch này.
11.00
Morning Coffee Networking Break | Thời gian giải lao - kết nối với Cafe sáng
Alexey Gusev, Head of Growth, KwaleeAlexey GusevHead of GrowthKwalee11.30
The Sweet Segmentation Saga that Crushed: Balancing IAA and IAP with User Segmentation | Trọng tâm của việc lựa chọn phân khúc: Cân Bằng IAA và IAP với Phân Khúc Người Dùng
With UA getting more and more challenging, it is important to be make use of all the optimization methods that marketing partners are offering to successfully reach audiences that could be interested in your product. In this presentation, we will get into the nitty-gritty of user segmentation, why it could be a good (or a bad) choice for your business, and how it could be implemented. We'll also share the impact of introducing user segmentation at Kwalee.
Với việc User Acquisition (UA) ngày càng trở nên thách thức hơn, việc tận dụng tất cả các phương pháp tối ưu hóa mà các đối tác tiếp thị đang cung cấp để tiếp cận phân khúc khách hàng tiềm năng là rất quan trọng. Trong bài thuyết trình này, chúng tôi sẽ khai thác trọng tâm về tầm quan trọng của việc lựa chọn phân khúc khách hàng. Những lý do biến điều này trở thành một lựa chọn tốt (hoặc không) cho doanh nghiệp của bạn. Chúng tôi cũng sẽ chia sẻ những tác động của mà việc lựa chọn phân khúc người dùng mang lại tại Kwalee.
Inhoo Park, CEO, ActionFitInhoo ParkCEOActionFit12.00
The Path to Success – How to Approach UA in the Korean Games Market | Con Đường Dẫn Đến Thành Công – Cách Tiếp Cận UA Trong Thị Trường Game Hàn Quốc
In this presentation, Inhoo Park, CEO of ACTIONFIT, will share expert insights into successfully marketing your mobile game in Korea.
Trong bài thuyết trình này, bạn sẽ được ngài Inhoo Park, CEO của ACTIONFIT chia sẻ những kinh nghiệm quý giá của mình về sự thành công của ngành tiếp thị Game Mobile tại Hàn Quốc.
Alexey Gusev, Head of Growth, KwaleeAlexey GusevHead of GrowthKwaleeAnouar Benattia, CEO, Quiet GamesAnouar BenattiaCEOQuiet GamesSahil Modi, Partnerships Manager, AudiomobSahil ModiPartnerships ManagerAudiomobNhan Truong, Business Development Manager, AppLovinNhan TruongBusiness Development ManagerAppLovinNhan Truong is AppLovin's Business Development Manager. AppLovin makes technologies that help businesses of every size connect to their ideal customers. Nhan plays a key role in driving growth for Vietnamese advertisers in the hybrid casual gaming sector, bringing valuable insights into the evolution of both the Vietnamese market and global gaming trends. With six years in the gaming industry, she brings deep expertise in developing multi-campaign strategies and tailoring KPIs to meet diverse campaign objectives, enabling clients to achieve sustainable, scalable success in a highly competitive landscape.
12.30
The Gamesforum User Acquisition Panel | Hội Thảo Chuyên Đề: User Acquisition
Join our panellists as they share their experience navigating UA in a privacy centric era, the use and growth of AI, and advancing creative marketing processes. They’ll also share their tips on best practices in mobile games UA.
Cùng tham gia với các chuyên gia và chia sẻ kinh nghiệm điều hướng UA trong thời đại chú trọng đến quyền riêng tư, việc sử dụng và phát triển AI, cũng như thúc đẩy các quy trình tiếp thị sáng tạo. Tại đây, bạn sẽ có cơ hội tiếp cận với những mẹo về các phương pháp tốt nhất trong UA cho Game Mobile.
Koko Wong, Product Marketing Manager APAC, PangleKoko WongProduct Marketing Manager APACPangleCarol Chen, Head of China Outbound Business Development, PangleCarol ChenHead of China Outbound Business DevelopmentPangle14.30
Unleash the Full Potential of IAA Revenue with Pangle IAA VBO Advertising Solution & Unlocking New Monetization Opportunities with Pangle: The Power of App Open Ads
Part 1: Unleash the Full Potential of IAA Revenue with Pangle IAA VBO Advertising Solution
In this segment, Koko unveils the highly efficient mechanism behind the Pangle IAA VBO product. With the advantageous traffic of Pangle IAA VBO and the playable production tool, it can assist advertisers in achieving the optimal ROAS. Simultaneously, several outstanding cases of Game District and Onesoft (Rocket) achieving the best return on ad spend through Pangle IAA VBO are presented. These cases can effectively showcase and inspire more IAA game developers to try and achieve better revenue gaining results.
Phần 1: Giải Phóng Toàn Bộ Tiềm Năng Doanh Thu IAA với Giải Pháp Quảng Cáo Pangle IAA VBO
Tại chủ đề này, Koko sẽ hé lộ cơ chế làm nên sự hiệu quả của sản phẩm Pangle IAA VBO. Với lưu lượng nâng cao của Pangle IAA VBO và công cụ sản xuất trò chơi, sản phẩm này mang đến cho chiến lược quảng cáo đạt được ROAS tối ưu. Đồng thời, nhiều ví dụ điển hình về Game District và Onesoft (Rocket) đạt được lợi nhuận quảng cáo tốt nhất thông qua Pangle IAA VBO cũng sẽ được cung cấp. Những sản phẩm này đã không chỉ thành công mà còn là nguồn cảm hứng cho nhiều nhà phát triển game IAA thử nghiệm và đạt được kết quả doanh thu tốt hơn.
Part 2: Unlocking New Monetization Opportunities with Pangle: The Power of App Open Ads
In this session, Carol Chen, Head of China Outbound Business Development at Pangle, will introduce the Pangle ad network and explore the opportunities it offers for app monetization. She will explain the key components of the revenue formula for ad monetization and showcase the various ad formats that Pangle supports. Special attention will be given to the App Open Ad format, which presents an exciting new opportunity for developers to enhance monetization through engaging and high-impact ads displayed at app launch.
Phần 2: Khám Phá Các Cơ Hội Kiếm Tiền Mới Với Pangle: Sức Mạnh Của App Open Ads
Tại đây, bà Carol Chen -Trưởng Bộ Phận Phát Triển Kinh Doanh Quốc Tế Trung Quốc tại Pangle, sẽ giới thiệu mạng quảng cáo Pangle và tiềm năng mà nó mang lại cho việc kiếm tiền từ ứng dụng. Bà Carol sẽ giải thích cụ thể các thành phần chính trong công thức doanh thu tạo nên sự thành công của việc kiếm tiền từ quảng cáo và trình bày các định dạng quảng cáo mà Pangle hỗ trợ. Đặc biệt chú trọng vào các tính năng của App Open Ads, mang đến cơ hội mới mẻ cho các nhà phát triển nhằm tăng cường khả năng kiếm tiền thông qua quảng cáo và tăng sự tương tác hiển thị khi thành lập ứng dụng.
Božo Jankovic, Head of Ad Monetization, GameBiz ConsultingBožo JankovicHead of Ad MonetizationGameBiz ConsultingBožo is currently working as a Head of Ad Monetization at GameBiz Consulting and has been in the video games industry for over five years.
At GameBiz, Božo is heading the team that helps game developers monetize their games through ads. He has worked on games from various genres, including among others, match-three, strategy, sports, as well as idle and narrative-driven games. During his time at GameBiz, Božo has worked with the likes of Wargaming, Goodgame Studios, Nanobit, Lockwood Publishing, Creative Mobile, Pixel Federation, and many others.
He previously worked at Nordeus, where he was taking care of ads monetization, managing a business worth over 5 million dollars a year. He was also successfully managing partner relations with dozens of stakeholders including some of the most eminent football clubs in Europe.
15.00
User Segmentation as Essential Part of Effective Ad Monetization Strategy | Tầm Quan Trọng Của Phân Khúc Khách Hàng Trong Chiến Lược Kiếm Tiền Quảng Cáo Hiệu Quả
As the mobile ad monetization ecosystem evolves, so does the work required from Ad Monetization Managers, which becomes more complex and more challenging. In this session, we are going to cover how you can use user segmentation to improve your ad monetization setup and significantly grow your ad revenue.
Theo thời gian, hệ sinh thái Ad Monetization trên di động ngày một phát triển phát triển. Kéo theo đó, người Quản lý Ad Monetization cũng sẽ gặp nhiều thách thức, khó khăn hơn. Tại phần này, chúng tôi sẽ trình bày chi tiết cách ứng dụng phân khúc người dùng để cải thiện thiết lập kiếm tiền từ quảng cáo của mình và tăng trưởng doanh thu.
Vincent Février, CMO, TapNationVincent FévrierCMOTapNationVincent is the Chief Marketing Officer at TapNation. The Paris based Hyper-Casual studio is seeing hyper-growth since its launch in 2019 with more than 900 millions downloads, and hit titles like Thief Puzzle, Monster Squad Rush or Ice Cream. Vincent leads the User Acquisition, Monetization, and Creative team of 30 people. He is responsible for the Ad strategy and operations. He was previously Sr. Publisher Director at MoPub for the French, Israeli and Spanish markets. Before that he led Business Development for InMobi in EMEA. Outside of Gaming and advertising, you can find him somewhere in the world, atop of a mountain!
Chloe Cave, Chief Supply Officer, AdvertyChloe CaveChief Supply OfficerAdvertyChloe is a skilled professional with more than 11 years of experience in the mobile ad-tech industry. She currently plays a key role in managing and expanding Adverty’s extensive portfolio of mobile game developers and publishers as part of the company’s management team. With her expertise and insights, Chloe acts as a trusted senior advisor to numerous publisher partners at Adverty, ensuring the growth of existing relationships and the establishment of new ones.
Sahil Modi, Partnerships Manager, AudiomobSahil ModiPartnerships ManagerAudiomob15.30
In-Game Monetization Fireside | Thảo Luận Kiếm Tiền Trong Game
In this session, our experts will discuss how in-game ad formats are disrupting the IAA market, generating additional revenues for mobile games publishers whilst delivering an enhanced UX for gamers.
Tại phần này, các chuyên gia của chúng tôi sẽ thảo luận về các chiến dịch quảng cáo In - Game đang làm điên đảo thị trường IAA, thu hút nguồn chi phí cho các nhà phát hành Game Mobile đồng thời nâng cao trải nghiệm cho game thủ.
16.00
Afternoon Networking Break | Thời gian giải lao
Danica Avramoska, Product and Monetization Lead, Crazy LabsDanica AvramoskaProduct and Monetization LeadCrazy Labs16.30
Beyond the Basics: Leveraging Advanced Ad Formats for Game Monetization | Vượt Qua Kiến Thức Nền Tảng: Tận Dụng chiến lược Quảng Cáo Cho Game Monetization
As the mobile gaming space grows increasingly competitive, relying solely on "traditional" ad formats may limit revenue potential. Learn how these next generation ad solutions can seamlessly blend into the player experience, increase engagement, and drive higher revenues without compromising retention.
Vi: Khi thị trường ngày càng trở nên cạnh tranh, việc chỉ dựa vào các chiến lược quảng cáo "truyền thống" sẽ không còn mang đến sự hiệu quả. Tìm hiểu cách các giải pháp, chiến lượng quảng cáo độc đáo, mới mẻ có thể giúp nhà phát hành dễ dàng tiếp cận vào trải nghiệm của người chơi, tăng cường sự tham gia và thúc đẩy doanh thu cao hơn vẫn đảm bảo được lưu lượng truy cập của người chơi.
Božo Jankovic, Head of Ad Monetization, GameBiz ConsultingBožo JankovicHead of Ad MonetizationGameBiz ConsultingBožo is currently working as a Head of Ad Monetization at GameBiz Consulting and has been in the video games industry for over five years.
At GameBiz, Božo is heading the team that helps game developers monetize their games through ads. He has worked on games from various genres, including among others, match-three, strategy, sports, as well as idle and narrative-driven games. During his time at GameBiz, Božo has worked with the likes of Wargaming, Goodgame Studios, Nanobit, Lockwood Publishing, Creative Mobile, Pixel Federation, and many others.
He previously worked at Nordeus, where he was taking care of ads monetization, managing a business worth over 5 million dollars a year. He was also successfully managing partner relations with dozens of stakeholders including some of the most eminent football clubs in Europe.
Felix Braberg, Co-Founder, 2.5 GamersFelix BrabergCo-Founder2.5 GamersFelix is a mobile ad monetization specialist who helps mobile games reach their maximum ad revenue potential. In his 6 years in mobile gaming Felix has worked for DSPs, Ad Networks and Gaming Studios and helped over 35 mobile games earn more than $100 million in ad revenue. https://www.linkedin.com/in/felix-braberg-7a732b51/
Dimitriy Kovalenko, Deputy Chief Ad Innovation & Monetization Officer, My.GamesDimitriy KovalenkoDeputy Chief Ad Innovation & Monetization OfficerMy.GamesDmitriy is a highly experienced professional with over 12 years of expertise in mobile marketing and the gaming industry. Currently, he leads the Ad Monetization department at MY.GAMES, which he built from the ground up since joining the company. His focus has been on developing innovative monetization strategies that drive revenue growth for mobile games
During this period, MY.GAMES has reached several key milestones, including a significant increase in ad revenue and improved user engagement across its mobile portfolio. Beyond his work in ad monetization, Dmitriy is also deeply involved in advancing ad tech initiatives to further enhance the company’s monetization strategies.
Nam Trinh, Account Director, LiftoffNam TrinhAccount DirectorLiftoffNam is the Account Director managing monetization for Liftoff in the Pan-APAC region. For the past five years, Nam has been working with over 100 publishers and studios in Southeast Asia, Australia, New Zealand, Japan, and India, helping them monetize over a hundred million dollars in revenue. Thanks to these opportunities, Nam has acquired a deep understanding of the monetization landscapes in multiple Asian cultures.
In Vietnam, Nam is the go-to contact for all clients of Liftoff, from the largest companies to newly established studios, supporting them in a wide array of aspects,Assaf Litwak, Vietnam Team Lead, INSEA, UnityAssaf LitwakVietnam Team Lead, INSEAUnityExperienced account manager with hands-on experience for both UA and Ad Monetization, focusing on Hyper Casual games. Over the past 2 years he has been working with the Vietnam gaming community, helping local developers and publishers to grow with Unity.
17.00
The Gamesforum Ad Monetisation Panel | Hội Thảo Ad Monetisation Panel
Our panellists will be discussing the very latest developments in mobile games ad monetization that are generating higher revenue, from waterfall management to automation and efficiency.
Ban điều hành của của chúng tôi sẽ cùng thảo luận về những phát triển đáng chú ý nhất từ Ad Monetisation Panel. Phân tích và chỉ rõ những yếu tố mang đến sự khác biệt về doanh thu, quản lý tự động và sự hiệu quả trên thực tế.
18.0018.00
Drinks Reception at the Pullman Hanoi Hotel | Tiệc giao lưu khách mời tại Khách Sạn Pullman Hà Nội
We wrap the day with networking drinks. The perfect way to finish Gamesforum Vietnam.
Vi: Chúng ta sẽ tổng kết hội nghị bằng một buổi tiệc nhằm mang lại cơ hội giao lưu giữa những khách mời. Sự có mặt của bạn đem đến cho chúng tôi một hội nghị thành công nhất.
-